.:: به پایگاه اینترنتی جشنواره علامه حلی(ره) خوش آمدید .:: تلفن روابط عمومی: 5-32135594 .::. ایمیل: helli.info2@gmail.com ::.
منو اصلی
دوشنبه ٢٩ شهريور ١٤٠٠
اخبار
اوقات شرعی
ساعت
آمار بازدید
 بازدید امروز : 39292
 کل بازدید : 7195499
 بازدیدکنندگان آنلاين : 28
اخبار > انتقال تجربیات و تجربه‌نگاری‌ها بین دبیرخانه‌های استانی جشنواره بسیار مهم است


نسخه چاپي                     ارسال به دوست

شماره خبر : ٤١٨٣٥٩               تاريخ درج خبر : پنج شنبه ١٧ تير ١٤٠٠                ساعت درج خبر : ١٥:٥٧

 

 

 انتقال تجربیات و تجربه‌نگاری‌ها بین دبیرخانه‌های استانی جشنواره بسیار مهم است

 


 به گزارش دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره)، در جلسه شورای سیاستگذاری این جشنواره که به منظور تجلیل از دبیرخانه‌های برتر دوازدهمین دوره برگزار شد، علاوه بر اعضای شورای سیاستگذاری، دبیران جشنواره‌های برتر نیز سخنان کوتاهی ارائه کردند. متن این سخنان به شرح زیر است:


 

انتقال تجربیات و تجربه‌نگاری‌ها بین دبیرخانه‌های استانی جشنواره بسیار مهم است
هادی معارفی، سرپرست اداره‌کل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، گفت: بحث یکسان‌سازی ارزیابی‌ها را مهم می‌دانم؛ باید به سمتی برویم که تتبع در مسائل روز را به عنوان بخش ویژه داشته باشیم.

وی افزود: باید پیگیر بکارگیری و حمایت از برگزیدگان ادوار مختلف جشنواره باشیم تا این عزیزان بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

معارفی خاطرنشان کرد: متأسفانه آثار برخی از گروه‌های ارزیابی کم‌رونق و برخی پررونق‌تر بوده است؛ این عدم تعادل را باید در زمینه اجرایی مورد توجه و دقت قرار داد.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: رشته و گرایش‌هایی داریم که آثار مختلفی در مورد آن‌ها به دبیرخانه می‌آید و در گروه‌های علمی ده‌گانه فعلی مورد بررسی قرار داده می‌شوند؛ اگر گروه‌های دیگری نیز علاوه بر گروه‌های فعلی تشکیل شود می‌تواند بر دقت ارزیابی‌ها بیافزاید.

وی افزود: انتقال تجربیات و تجربه‌نگاری‌ها بسیار مهم است؛ نباید از این موضوع غفلت شود و می‌بایست تجربیات سه دبیرخانه برتر کشور در اختیار سایر دبیرخانه‌ها نیز قرار گیرد تا باعث خیر و برکات زیادی شود.


طرح «تالار محققان» را در دست اقدام داریم
دکتر فائزه اسکندری، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی(ره)، گفت: پیشنهاد می‌کنم در قالب تجربه‌نگاری به عنوان اولین گام در ترسیم مدل مدیریت دانش در حوزه‌های علمیه اقدامات آموزشی، زیرساخت‌های پژوهشی، اقدامات تشویقی و اقدامات پژوهشی به ثبت و بررسی برسند.

خانم اسکندری افزود: طرح پژوهش‌سراها می‌تواند طرح خوبی برای ترویج امر پژوهش باشد؛ در حال حاضر در حوزه‌های علمیه خواهران طرح «تالار محققان» را در دست اقدام داریم.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های مدرسه‌ای و استانی خیلی خوب و مغتنم بوده و برای سال آینده نیز می‌توانند برگزار شوند؛ می‌توان یک پورتال جامع برای تمام این جشنواره‌ها و آثار تولیدی آن‌ها طراحی کرد تا مدیریت بهتری در مورد آن‌ها صورت گیرد.


برای برگزاری جشنواره یکصد گام عملی در استان‌ها برداشته می‌شود
حجت‌الاسلام وحید هاشمی، دبیر پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) در استان قزوین، گفت: آموزش بدون پژوهش کامل نیست و پژوهش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است.

وی با تأکید بر لزوم تهیه چشم‌انداز برای جشنواره‌های استانی، افزود: نیاز است که برای این جشنواره در هر استان مسیر پیموده شده ثبت و بررسی گردد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ جشنواره گفت: در استان قزوین هیچ طلبه‌ای نیست که نام جشنواره علامه حلی را نشنیده باشد.

دبیر جشنواره پنجم در استان قزوین تصریح کرد: اگر بتوانیم در مدرسه از افراد شرکت‌کننده در جشنواره علامه حلی حمایت نماییم قطعاً نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: برای برگزاری جشنواره یکصد گام عملی در استان‌ها برداشته می‌شود و نیاز است همه این‌ها مورد تجربه‌نگاری قرار گیرند.

معاون پژوهش مدرسه مولاوردی‌خان قزوین در ادامه بیان داشت: جشنواره علامه حلی با اختتامیه پایان نمی‌پذیرد و بعد از آن می‌بایست شاخص‌های مختلف مربوط به پژوهش را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم طلاب در پژوهش به چه سمتی دارند پیش می‌روند.


نقش استاد راهنما در تدوین مقالات مد نظر قرار گیرد
حجت‌الاسلام مرتضی یعقوب‌خانی، دبیر ششمین جشنواره علامه حلی در استان قزوین، گفت: برای اینکه ما به هدف اصلی جشنواره برسیم باید به این نکته توجه کنیم که جشنواره یک فرآیند است که از نوشتن شروع می‌شود و به ارزیابی‌ها و اختتامیه منتهی می‌شود.

حجت‌الاسلام یعقوب‌خانی افزود: ما باید بر مسأله معرفی استاد راهنما دقت داشته باشیم و نقش آن‌ها در تدوین مقالات را مد نظر قرار دهیم.

دبیر ششمین جشنواره علامه حلی در استان قزوین خاطرنشان کرد: جشنواره مدارس ایده بسیار خوبی است و آثار تولیدی در مدارس که به مراحل استانی و کشوری راه نمی‌یابند نیز باید در مرحله مدرسه‌ای مورد تقدیر قرار بگیرند.


لزوم برنامه‌ریزی ویژه آموزشی و پژوهشی برای استان‌های محروم
خانم سمیه احمدی، دبیر سومین جشنواره علامه حلی(ره) در استان هرمزگان، در ارتباط آنلاین با جلسه گفت: نگاه ما فراتر از این بود که فقط به حوزه علمیه خواهران توجه داشته باشیم؛ ما ارتباطات خیلی خوبی با حوزه علمیه برادران استان هرمزگان در امر برگزاری جشنواره برقرار نموده‌ایم.

وی افزود: ما در ارزیابی‌ها در نظر می‌گرفتیم که به هیچ عنوان اثری که دارای اشکال علمی است، به مرکز ارسال نشود.

خانم احمدی خاطرنشان کرد:در مورد استان‌های محروم عدالت آموزشی آن‌گونه که باید رعایت نمی‌شود و لازم است برای این استان‌ها دوره‌ه‍ای آموزشی ویژه برگزار شود.

وی گفت: امیدواریم برای مناطق محروم برنامه‌ریزی‌هایی شود تا امکانات و ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در این مناطق نیز افزایش یابد و شاهد نتایج بهتری در آینده باشیم.

دبیر سومین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان تصریح کرد: در دوره گذشته جشنواره 439 اثر به دبیرخانه استانی هرمزگان واصل شد که از بین آن‌ها 23 اثر به عنوان آثار برتر استان به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال شد.


استان هرمزگان به لحاظ امکانات آموزشی و پژوهشی دچار محرومیت جدی است
حجت‌الاسلام عباس خیراندیش، دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی(ره) در استان هرمزگان، گفت: جشنواره علامه حلی علاوه بر اینکه سبب رقابت علمی طلاب شده، همکاری و هم‌افزایی بین حوزه‌های علمیه خواهران و برادران را نیز به دنبال داشته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان بیان داشت: مدارس علمیه استان هرمزگان متأسفانه از نظر امکانات آموزشی، کتابخانه و سایر زیرساخت‌های پژوهشی دچار ضعف و محرومیت جدی هستند؛ امیدواریم این موضوع مورد توجه مسئولین حوزه قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد کرد علاوه بر جشنواره‌های مدرسه‌ای و استانی، جشنواره‌های منطقه‌ای نیز راه‌اندازی شود.



 



نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




پوستر جشنواره

روش نگارش مقاله

تماس با ما

پیوندها